Nazwa zadania:
Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowe z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.:
„Rozbudowa drogi krajowej nr 53 na odcinku Olsztyn- Szczytno”
Lokalizacja:
województwo: warmińsko-mazurskie
powiaty: olsztyński, szczycieński
gminy: Purda, Pasym, Szczytno
Zakres inwestycji:
Rozbudowa drogi krajowej nr 53 na odcinku Olsztyn- Szczytno.
Pobierz w wersji PDF >>>
Początek opracowania:
Projektowana przebudowa rozpoczyna się na rondzie pomiędzy miejscowościami Szczęsne i Klewki.
Przebieg opracowania
Warianty przebiegu trasy:
- Wariant czerwony – przebieg istniejący dk53 z korektami łuków w planie i profilu
- Wariant niebieski – nowe przebiegi na odcinkach obwodnic miejscowości Klewek i Trękuska, Tylkowa i Pasymia oraz Gromu i Jęcznika,
- Wariant zielony – nowe przebiegi na odcinkach obwodnic miejscowości Klewek i Trękuska, Tylkowa i Pasymia oraz Gromu i Jęcznika.
Plany sytuacyjne do pobrania:
Odc. 1 Klewki-Trekusek | Odc. 2 Trekusek-Tylkowo | Odc. 3 Tylkowo-Leleszki | Odc. 4 Leleszki-Jecznik | Odc. 5 Jecznik-Korpele | |
wariant czerwony | Ark. 1 Ark. 2 Ark. 3 Ark. 4 Legenda | Ark. 1 Ark. 2 Ark. 3 Ark. 4 | Ark. 1 Ark. 2 Ark. 3 Ark. 4 | Ark. 1 Ark. 2 Ark. 3 Ark. 4 | Ark. 1 Ark. 2 |
wariant niebieski | Ark. 1 Ark. 2 Ark. 3 Ark. 4 | Ark. 1 Ark. 2 Ark. 3 Ark. 4 Ark. 5 | Ark. 1 Ark. 2 Ark. 3 Ark. 4 | ||
wariant zielony | Ark. 1 Ark. 2 Ark. 3 Ark. 4 | Ark. 1 Ark. 2 Ark. 3 Ark. 4 | Ark. 1 Ark. 2 Ark. 3 Ark. 4 |
Wizualizacje:
Koniec opracowania:
Opracowanie kończy się w miejscu początku projektowanej obwodnicy Szczytna.
Cel zadania inwestycyjnego:
Stworzenie bezpiecznego i komfortowego połączenia komunikacyjnego Olsztyna ze Szczytnem poprzez:
- poprawę geometrii drogi, w tym likwidację łuków poziomych i pionowych o małych promieniach,
- dostosowanie parametrów technicznych drogi do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu,
- przebudowę lub rozbudowę skrzyżowań drogi krajowej nr 53 z drogami innych kategorii,
- poprawę warunków życia mieszkańców terenów przyległych do istniejącego odcinka drogi krajowej nr 53, w tym zastosowanie ochrony akustycznej lub budowę obwodnic miejscowości.
W ramach inwestycji przewiduje się wykonanie:
- skrzyżowań jednopoziomowych,
- mostów, wiaduktów, przepustów,
- dróg obsługujących przyległy teren,
- ścieżek pieszo-rowerowych i chodników,
- przejść dla zwierząt,
- odwodnienia drogi,
- ekranów akustycznych,
- urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
Podstawowe parametry techniczne:
Przekrój | 1×2 |
Klasa drogi | GP* |
Dopuszczalne obciążenie | 11,5 t/oś |
Prędkość projektowa** | 80 km/h |
Szerokość pasa ruchu | 3,50 m |
** Prędkość projektowa – parametr techniczny wskazujący na bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa ruchu, niezwiązany bezpośrednio z prędkością dopuszczalną na drodze.
Harmonogram realizacji:
I kwartał 2022 – III kwartał 2023
Opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego oraz wybór wariantu inwestycji preferowanego do realizacji.
I kwartał 2025
Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
2024 – 2030
Wykonanie projektów technicznych, przetargi na realizację, roboty budowlane.